søndag 11. januar 2009

Vikingene ofret mennesker

Det er alltid interessant når det dukker opp artikler i media om vikingtiden. Og denne artiklen i Dagbladet om at "Vikingene ofret mennesker" har selvsagt umiddelbart inspirert nye historier i mitt hode. Jeg jobber for tiden med bok 11 og historien for den boken er allerede i stor grad klar, så det blir nok ikke i denne boken at jeg bringer dette temaet på bane, men ikke se bort fra at dette blir vevet inn i en av mine senere bøker. 

Og i går kveld så jeg et tv-program på National Geographic Channel som het Barbarians. Dette er en serie som handler om mennesker som gjerne blir sett på som Barbarians, men som det egentlig viser seg er høyere utviklet enn mann opprinnelig trodde når man studerer dem nærmere. Og programmet i går handlet nettopp om vikinger. 

Ingen kommentarer:

 
/* tracker*/
eXTReMe Tracker