onsdag 14. januar 2009

Ari Behn vs Grimstad

Jeg må bare få lov til å si at jeg synes Ari Behn er kjempe tøff fordi han nå tar til motmæle når det gjelder Grimstad. Kanskje Ari til tider går litt vel langt i sitt motangrep, men på en måte så må det også være lov. 

Grimstad har fått lov til å uttale seg i så lang tid, uten at noen har kunnet si ham i mot. Han har påberopt seg å være såkalt ekspert på vår kongefamilie fordi han jobbet på Slottet i en periode, og en del av de tingene han har sagt har jeg reagert veldig på da jeg har sett dem på trykk. Hadde jeg husket noen av dem konkret akkurat nå, skulle jeg selvsagt ha nevnt dem også. Jeg vet bare at jeg over tid har blitt mer og mer misfornøyd med at denne mannen tar seg slik til rette, og opptrer så til de grader illojalt mot sin tidligere arbeidsgiver. 

Det er forfriskende at det endelig er noen som er knyttet til kongefamilien, som går ut og sier ham i mot. Selvsagt kan ikke de kongelige selv kommentere det som nå foregår, men jeg er ganske sikker på at rent privat så klapper de Ari på ryggen og sier ”godt gjort” når de møter ham. 

Noen påstår at Ari Behn har gjort dette fordi han vil skape blest om sin nye bok. Jeg kan kanskje være enig i at tidspunktet for å gå ut med dette kunne vært bedre valgt, jeg vet ikke hvorfor han har valgt akkurat nå. Men jeg klarer ikke helt å se for meg at Ari Behn skal ha behov for å gjøre noe sånt som dette for å skape blest om en bok. En ny bok fra Ari Behn vil uansett få nok oppmerksomhet i utgangspunktet, og jeg tror nok han har forstått en god del av konsekvensene av det han nå gjør i forhold til Grimstad, og hvor tøft det kan komme til å bli, ikke bare for ham, men også for hans nærmeste familie. Hvis det er publisitet for den nye boken sin han er ute etter, er jeg sikker på at det hadde vært mange andre, mindre smertefulle måter, han kunne gått fram på for å skaffe seg det.

Det som bekymrer meg er at jeg er redd kanskje ikke Ari har forutsett hvor stor denne saken skulle komme til å bli, og jeg frykter at han kommer til å måtte slite med ettervirkningene av den i lang tid ennå. 

Uansett: Stå på, Ari! Keep up the good work! 

Ingen kommentarer:

 
/* tracker*/
eXTReMe Tracker