onsdag 21. januar 2009

Prosjekter

Jeg leverte et første utkast av bok nr 11 til forlaget på mandag. Det var som alltid en god følelse, og jeg føler selv at det ble en bra bok, med en veldig spennende slutt. Jeg må bare innrømme at jeg er ikke alltid den som er best på såkalte "cliffhangere" på første forsøk. En cliffhanger betyr at en bok skal slutte med noe så spennende at leserne får lyst til å kjøpe neste bok også, og som sagt, jeg er ikke alltid like flink til dette. Men med bok 11 følte jeg at det funket veldig bra. Og mens jeg har jobbet med bok 11 har veldig mye av historien for bok 12 også kommet til meg, slik at jeg ganske detaljert allerede vet hvordan den boken blir. En liten stund vurderte jeg å gyve rett på å skrive bok 12 med en gang, men så har jeg nå et annet prosjekt på gang.

For noen uker tilbake fikk jeg en ny ide som kanskje kan lede fram til en ny romanserie. Foreløpig er jeg veldig i research-stadiet, og skriver masse ideer, tenker karakter- og storybygging og så videre, så hvor vidt dette blir noe av, er enda for tidlig å si. Og selv om jeg skulle klare å få til noe jeg selv mener er en ny god serie, er det jo ikke nødvendigvis sikkert at jeg finner et forlag som synes det samme. Derfor vil jeg ikke si noe mer om dette nye prosjektet mitt foreløpig. Kan hende det kommer mer informasjon hvis jeg får skrevet en første bok og har dannet meg en mening selv om hvor godt dette er.

Ellers er jeg nå om dagen mest opptatt av at jeg skal på ei ukes ferie til varmere strøk fra lørdag av, det tror jeg blir deilig. 

2 kommentarer:

Tone sa...

Så spennende med nye planer da!:) Håper du har hatt en fin ferie, du er vel tilbake i Norge nå.
Jeg har endelig fått bok 2 i posten fra forlaget, så nå blir det ikke lenge til jeg tar fatt på den. Forhåpentligvis er vel nummer 3 og 4 på vei snart også.

Lena M Bakke sa...

Jeg får håpe du liker bok nr 2, og 3 og 4 når du etterhvert får dem da. Fra de jeg snakker med som er lesere har jeg fått tilbakemelding om at bok 3 er den beste så langt - det var før bok 4 kom i butikken. Så vi får se...

Nye prosjekter er alltid spennende, og faktisk virker det å gjøre research til en ny serie inspirerende i forhold til den jeg allerede skriver også - selv om det er snakk om forskjellige tidsepoker.

 
/* tracker*/
eXTReMe Tracker