torsdag 15. januar 2009

Mer bok 11

Jeg er godt i gang med å skrive bok 11, og det ser ut til å bli en veldig spennende bok. Det har dukket opp mer handling der mens jeg skriver enn det jeg forutså før jeg begynte, og det er alltid interessant når det skjer. På den måten blir det nesten som om jeg selv også leser en bok for første gang når det dukker opp overraskende elementer underveis. 

Det jeg skrev her forrige dagen, om at det er gjort funn i Danmark som tyder på at vikingene ofret mennesker, har også gjort inntrykk og surret mye rundt i hodet mitt. Dette har i så stor grad påvirket meg, at det virker allerede nå ganske sikkert som at noe som involverer dette vil dukke opp i bok 12. Siden historien jeg har påbegynt i bok 11 ser ut til å bli lenger enn jeg forutså, har dette også gitt masse inspirasjon til bok 12, og jeg har allerede nå en veldig detaljert oversikt over hvordan historien i bok nr 12 kommer til å bli. Men, det kan jo dukke opp overraskende elementer der også. 

Artig er det i allefall, og skrivingen går veldig greit. 

Men i helgen skal jeg i 40-årslag, og det gleder jeg meg til, det er alright med litt avveksling fra skrivingen av og til også. 

Ingen kommentarer:

 
/* tracker*/
eXTReMe Tracker