mandag 29. desember 2008

Julefred

Min jul er forholdsvis stille og rolig, selv om jeg har vært ute på fest på Heia på 4. dagen. Jeg har stort sett tatt fri fra skrivingen etter at jeg leverte et nytt utkast av bok nr 9 til forlaget to dager før julekvelden. Jeg gjør dog litt research, og før jeg går i gang med å skrive bok nr 11 en gang uti neste uke, så har jeg også tenkt å få jobbet litt med oversettelsen av bok nr 1 og 2 til engelsk.

Litt ut på nyåret har jeg tenkt å starte "jakten på agenten" enten i England eller USA. Bokverdenen er jo slik organisert der at en forfatter sjelden kan henvende seg direkte til forlaget med romanideen sin, men må først finne en agent, og det er heller ikke lett. Men, jeg håper at når jeg i introduksjonsbrevet mitt til agenten skriver at bøkene mine er utgitt i Norge, så kan det være at jeg kanskje klarer å få litt interesse i det minste. Jeg skreiv jo på bok nr 1 da jeg bodde i England og tok mastergraden min i Creative Writing, og mine engelske medstudenter syntes det var veldig spennende med en historie fra vikingetiden, og de trodde at det absolutt måtte være et marked for en slik historie i England. Så jeg får jo bare håpe at de har rett. 

1 kommentar:

Tone sa...

Så spennende da :) Ønsker deg lykke til i England, hvem vet hva fremtiden og 2009 bringer?

Jeg skal legge til link til denne bloggen din og forlagets side om serien, inne på siden min neste gang jeg oppdaterer. Kommer bak serienavnet inne på "Anmeldelser av bokseriebøker".

Godt nytt skriveår! :)

 
/* tracker*/
eXTReMe Tracker