onsdag 3. desember 2008

Skal grave frem én av Harald Hårfagres gårder

Aftenposten har en artikkel i dag om at det nå skal foretas en arkeologisk utgravning av Harald Hårfagres gård på Avaldsnes på Karmøy. Jeg synes dette er veldig spennende nyheter fordi jeg nå om dagen leser "Sagen om Harald Hårfagre" som research for både bok 9 og 10. Den unge Harald Hårfargre er involvert i bok 9, og i bok 10 kan jeg røpe at det foreløpig ser ut til at slaget ved Hafrsfjord kommer til å være med. Helt sikkert kan jeg dog ikke si det ennå, jeg skrev de første 5000 ordene på bok 10 i går - og jeg er ganske sikker på at jeg vet hvordan handlingen kommer til å gå, men det hender seg jeg også blir overrasket. 

Uansett skal det bli spennende å følge denne utgravingen. 

Ingen kommentarer:

 
/* tracker*/
eXTReMe Tracker