onsdag 10. september 2008

Bok 8

Jeg jobber i disse dager med bok 8 i serien, og jeg har en veldig god følelse for denne boken. Vel, strengt tatt har jeg vel hatt en god følelse for alle bøkene jeg har skrevet i serien så langt. Allikevel er det sånn at noen gang står historien veldig klart for meg, men det er vanskelig å finne de rette ordene som vil formidle historien slik jeg gjerne vil at den skal fortelles. Mye av det å skrive for meg går gjerne ut på det at jeg nærmest har bilder, eller en film inni hodet mitt av den historien jeg vil fortelle - og når jeg skriver ordene som hører til denne historien, da vil jeg gjerne at på papiret skal den bli så like bildene jeg har i hodet mitt som mulig. 

Uansett, det er som vanlig hektiske dager da jeg nærmer meg en deadline. Dette er nok ikke bare fordi jeg er dårlig til å planlegge, men også fordi jeg ved siden av å skrive bøker også er student. Så hver gang jeg har levert en bok til forlaget og vet at det er drøyt en måned til jeg skal levere neste, da hiver jeg meg over studiebøkene mine (nordisk grunnfag og innføringskurs i spansk) for å komme a jour med lesingen. Det er litt overveldende til tider, men jeg har alltid likt å ha mange jern i ilden, så hadde jeg ikke studert dette, hadde jeg helt sikkert funnet på noe annet jeg kunne gjøre ved siden av det å skrive. 

Men nå, tilbake til bok 8. 

Ingen kommentarer:

 
/* tracker*/
eXTReMe Tracker