tirsdag 3. februar 2009

Tilbake i hverdagen

En ukes ferie på Gran Canaria er selvsagt alt for kort, men det var deilig å oppleve litt sol og varme den lille stunden det varte. Det kan noen gang være litt hardt å vende tilbake til en forholdsvis stille og rolig hverdag, men akkurat nå om dagen er jeg så ivrig på den nye serieideen jeg jobber med, at det faktisk var alright å komme tilbake i "normale rutiner" igjen også. Jeg vet selvsagt ingenting enda om denne nye serien blir publisert, for først må jeg se om jeg klarer å få til en første bok som jeg er fornøyd med selv. Men jeg kan si såpass mye som at jeg har skrevet et forholdsvis detaljert sammendrag for så mye som 12 bøker så langt, så at det er en serieidé og ikke bare en én-boksidé er i allefall sikkert. 

Siden jeg kom hjem har jeg også gått gjennom et foreløpig siste utkast av bok nr 9 i Sverdkvinnens Ætt, og når jeg nå ikke jobber med dette nye serieprosjektet mitt, så har jeg også bok 12 i Sverdkvinnens Ætt i bakhodet. Den har deadline mot midten av denne måneden. Jeg har allerede veldig mange av detaljene klare til denne boken, men jeg må gjøre noe mer research, siden det også i stor grad vil dreie seg om samer i den boken. Og jeg kan forferdelig lite om samer, så det blir litt lesing og spørring denne gangen også. Men jeg synes det er en av de spennende sidene ved å jobbe med slike serier; alt det nye man kan lære underveis. 

Nå skal jeg skrive litt mer på første bok i den nye serien som jeg håper å ha ferdig et førsteutkast av nærmere helgen. 

Ingen kommentarer:

 
/* tracker*/
eXTReMe Tracker