lørdag 25. oktober 2008

Mandag 27. oktober snart her

I disse dager jobber jeg hardt med bok 9, og når jeg er ferdig med et utkast av den skal jeg redigere bok 7. Alt dette skal forhåpentligvis være ferdig til kvelden 4. november da jeg reiser til Gardermoen for å fly til Gran Canaria dagen etter. Jeg ser virkelig fram til litt ferie nå, det er hektiske dager!


Fram til nå de siste dagen har jeg faktisk, tro det eller ei, ikke tenkt så mye på mandag 27. oktober. Men på onsdag eller torsdag denne uken kjente jeg plutselig en litt sånn nervøs følelse i kroppen med tanke på at lanseringen av bok 1 er nå førstkommende mandag. Det er selvsagt mange som allerede har en kopi av boken, i og med at den blant annet er sendt ut til alle som abonnerer på Allers, KK og Ute&Hjemme, men det er først på mandag at alle som vil kan få tak i den. Det føles litt vinn eller forsvinn å prøve seg i denne bransjen, og jeg er veldig spent på hva leserne kommer til å synes. 


Jeg føler selv at jeg er godt innenfor ”grensene” av genren underholdningslitteratur, men på samme tid ser jeg også at jeg kanskje til tider utfordrer disse grensene litt ved å ha mer action i mine bøker enn det jeg ofte har sett i andre seriebøker. Jeg håper at leserne vil tilgi meg for at jeg også forsøker å fornye genren ørlitte grann. Det er jo viktig at leserne i tillegg til å bli underholdt, også får det de forventer når de skal lese en seriebok. Jeg har selv blitt skuffet, mange ganger, over bøker jeg har kjøpt innen visse genre, og vil nødig at leserne av Sverdkvinnens Ætt skal sitte igjen med et slikt inntrykk. 


På torsdag ble jeg intervjuet av en journalist fra NRK radio Hedmark/Oppland, og dette intervjuet skal visst sendes på mandag. Og i dag har jeg blitt intervjuet av Glåmdalen, og så vidt jeg vet skal dette også stå på trykk på mandagen. Absolutt veldig spennende dager. Og nå må jeg vende tilbake til bok nr 9 som jeg til nå har skrevet ca 1/3 av. Den er også veldig spennende. 

Ingen kommentarer:

 
/* tracker*/
eXTReMe Tracker