fredag 18. mars 2011

Ryktet om min død...

... er betraktelig overdrevet, eller det er vel gjerne snakk om denne bloggens død da.

Etter at Facebook kom på banen har jeg merket at jeg brått ble en mye dårligere blogger. En forfatters "forbannelse" er jo at man er utstyrt med så mange ord og ideer som til stadighet raser rundt i kropp og hode og forsøker å finne en vei ut, og sosiale medier kan jo gjerne hjelpe med dette. Derfor var blogg i sin tid en god ide, men så kom Facebook...

Dessuten ble livet betraktelig mer hektisk. Siden det er en halv evighet og litt til siden jeg sist skrev noe her er det kanskje på sin plass med en aldri så liten oppdatering:

Siden august 2010 bor jeg i Oslo hvor jeg er ment å være student på fulltid. Det vil si, jeg ER student på fulltid, det er bare det at jeg gjør en del andre ting på fulltid også som gjør at jeg selv er i tvil om hvorvidt jeg kan kalles en fulltidsstudent, men i det minste har jeg en studieprogresjon som tilsvarer det. Hvilket fag jeg tar? Master i oversettelsesstudier. Virket som et naturlig skritt når jeg hadde lyst til å ta mer utdannelse og allerede hadde fusket litt i faget som oversetter allerede.

Så en del av tiden min, men på langt nær nok, selvsagt... går med til studier. Og ellers skriver og oversetter jeg. Har et stort håp om at jeg skal kunne komme ut med en ny serie mot slutten av dette året eller i begynnelsen av neste år, og det går da selvsagt med veldig mye tid til å jobbe med denne serien, som blir en herregårdsserie fra begynnelsen av 1800-tallet, og noe mer enn det tror jeg ikke at jeg vil si akkurat nå. Og når jeg ikke er student eller skriver bøker, så oversetter jeg, for noe skal man jo også ha å leve av, selv om man vel neppe noen gang kan ha noe håp om å bli rik på penger ved å jobbe som oversetter - men det finnes jo så mange andre ting i livet man kan være rik på i stedet.

Og forøvrig skal jeg på Top Gear Live neste lørdag, og det må jeg innrømme at jeg gleder meg voldsomt til.

Ingen kommentarer:

 
/* tracker*/
eXTReMe Tracker